Crònica de la 1a París Rollers Marathon

El “Professional” Gutiérrez, patinador expert i viatjat del Club Patí Barcelona, es va desplaçar a la I Roller Marató de París a representar Barcelona i el seu club de referència. Tot seguit us presentem les seves notes crítiques sobre l’esdeveniment:

La prova
S’ha celebrat a París la 1ª Roller Marató “VIRGIN RADIO PARIS ROLLERS MARATHON” amb una participació de gairebé 3000 inscrits en les següents categories:
INDIVIDUAL (42,195 km):
* Elite (<1h15)
* Sportif (1h15 – 1h45)
* Loisir (1h45)
* RELAIS duo (21 km x 2)
El circuit discorre al llarg del Sena partint i finalitzant a la Torre Eiffel, realitzant dues vegades el recorregut de 21,097 km. Avituallament al km 21.

Detall del circuit de 21km de la primera marató de París

Dia assolellat i temperatura 27ºC i vent de 10 km / h.
Per ser la primera marató que organitza a París Tony Mogis (creador i organitzador de les 24 h de Le Mans) es pot dir que va fregar la perfecció.
El “Village” al peu de la TorreEiffiel perfectament equipat per al lliurament de dorsals (imprescindible el certificat mèdic o llicència de federat), WC i les carpes de les diferents firmes comercials i esportives. Molt ambient.

Detall de l’ambient del village

El lliurament de dorsals es va efectuar el mateix dia de la prova entre les 8:00 – 10: 00h. La sortida de la classe Elit es va realitzar a les 11:30 h.

La resta de participants, repartits per calaixos segons les seves marques acreditades i abanderats segons els temps estimats habituals de cada grup, van iniciar la sortida a les 12:10 h.

A la cursa no només hi havia professionals, també s’hi va congregar patinadors amateurs de tots colors i vinguts d’arreu.

Pel que fa a les condicions del traçat, cal indicar que a banda de l’interès turístic de la ruta es podria indicar que l’asfalt era acceptable, en general, malgrat que que craquelat en alguns punts. Tres confluències molt específiques amb llambordes que dificultaven la marxa, sobretot quan ja portaves uns quants Kms a l’esquena. El circuit és força planer, excepte unes 10 petites rampes de baixada i pujada, per salvar el traçat des de l’exterior a la vora del riu i 5 deprimits (túnels).

La meva participació

Pel que fa a la meva participació, pot considerar-se molt discreta, ja que vaig sortir amb la categoria Sportif (en funció de la meva marca a Berlín) i en arribar al km. 40 vaig patir una forta deshidratació que em va obligar a parar literalment durant 10 minuts per ingerir aigua i reposar les pulsacions, continuant a continuació i entrant en meta amb el lloc 1250 (sobre 2095 inscrits individual) amb un temps gens meritori de 2:08:37.

El vencedor de la prova és el campió francès Ewen Fernández amb un temps de 1:00:48.

Les conclusions
1r La Marató de París ha nascut amb ganes de consolidar-se.
2n Les llambordes no són glamurosos.
3r No es pot venir a una prova d’aquesta categoria sense un entrenament adequat i una alimentació i hidratació adequada.
4t La “VIRGIN RADIO PARIS ROLLERS MARATHON” s’ha de convertir en una clàssica del calendari esportiu. A més París és una ciutat que té un cert interès turístic.

Si vols veure els resultats del Club pots visitar el nostre palmarès.