Campionat de Catalunya de velocitat 2017 – Brillant i Controvertit – Crònica i Galeria fotogràfica

Dilluns 20 de febrer Catalunya s’aixecava amb la notícia publicada a la FCP, on s’explicava que la categoria màster del Club Patí va brillar amb 13 podis màster, aquest diumenge al Campionat Autonòmic de Patinatge de Velocitat en circuit a Reus.

La notícia publicada a la Federació Catalana de Patinatge, on s’hi resumeix la jornada del Campionat de Catalunya de Patinatge de Velocitat en circuit.

El Club Patí brilla a la categoria màster

Tots els nostres patinadors van fer un boníssim paper, malgrat alguns van ser eliminats per normativa abans d’acabar la prova, fet que va crear un cert malestar, que fa anys que arrosseguem i que, des del nostre Club sempre hem reivindicat sense gaire èxit -entre d’altres coses, perquè les solucions són complicades i tenen una certa complexitat-. Pel que fa a les curses, cal destacar el paper de tots els clubs màster a més del nostre, amb qui compartim èxits i bona sintonia: Can Cuyàs, Nàstic, Cobra i Delta. Volem fer una menció especial a la Noelia Martínez, que va dominar la categoria femenina, i del Carles Bial, que, en el seu debut amb el Club Patí, va dominar la categoria masculina al costat del Paco Hitos (Delta), amb un exemple espectacular de tècnica i condició física. Podeu veure la resta de medallistes i participants fent una visita al nostre palmarès.

Carles Bial, campió de Catalunya M40 de les dues modalitats, 10.000m puntuació i 5.000m línia

Noelia Martínez, campiona de Catalunya M30 de les dues modalitats 10.000m puntuació i 5.000m línia.

La Controvèrsia

Va ser una jornada llarga on vam poder veure el bo i millor de casa nostra, organitzada amb molta cura pel Club Patí Fènix, RollerZone i la FCP, malgrat l’espai que els havien concedit per treballar. Cal dir que aquell espai, tot i ser insuficient, ja és més que el que ens deixen en altres localitats (en plural). Aquesta situació ha fet ressorgir amb força la sensació de sostre de vidre polític que persegueix la nostra modalitat esportiva des de fa dècades a Catalunya: malgrat la voluntat dels clubs i la potència organitzadora d’alguns de nosaltres, quan parlem de CURSES, seguim sent una activitat antipàtica, que talla carrers i que molesta els veïns, que es veu relegada a racons, suburbis i polígons industrials apartats. Allí, hi practiquem una endogàmia tan inexorable com involuntària que es veu reflectida en la resta del teixit social i esportiu que conforma el patinatge de velocitat català. Coincidim en la visió d’alguns comentaris molt encertats a les xarxes socials, que fan referència al contrast amb allò que passa fora del nostre territori nacional, on la nostra activitat gaudeix d’un prestigi i visibilitat inèdits a casa nostra.

Una corba estreta de 180º en un polígon industrial en diumenge no és el millor escenari per donar visibilitat al nostre esport, malgrat que cal felicitar les entitats organitzadores per la gestió feta i la seva organització, que sabem per experiència que és una feina complicada i molt desagraïda.

Finalment, aquest any també es van repetir les crítiques al nou sistema de cerimònia de premis en format lliga, que ve d’una proposta aprovada l’any passat d’eliminar una bona estona de l’entrega de premis de totes les categories a partir d’aleví, però mantenir algun tipus de premiació per no desmerèixer del tot la cerimònia. La proposta parteix de la idea que, amb tants pocs corredors (120 en total segons notícia oficial), sempre eren els mateixos a pujar el podi en la gran majoria de casos, de manera que es perdia molt de temps. Injust per aquells que no pugen, però cal tenir clar que no aparèixer a la foto de la cerimònia no els treu el títol que els correspon oficialment.

A la categoria M30 podem veure els dos elements del problema: per una banda, l’horari de l’entrega de premis i la necessitat d’acabar abans que sigui completament fosc. Per altra banda, el fet que l’Oriol Rovira (CP BCN) no va poder pujar al tercer calaix, malgrat ser tercer del 5.000m línia.

Creiem que tard o d’hora les institucions polítiques i administratives arribaran a la mateixa conclusió que nosaltres i hauran de posar tota la carn a la graella per deixar-nos créixer: el patinatge de velocitat no només és una activitat amb una gran potència comercial en tots els sentits, sinó que també és una pràctica inclusiva de totes les classes, grups i edats i amb un alt percentatge de paritat que ens acosta a la cultura europea.

Una altra aventura del Club Patí!

Visita l’àlbum complet de fotografies.(Fotografies de l’Ester Azañón)

Visita el nostre palmarès.