Elias Ferreres

elias vitoriaElias Ferreres (Barcelona, 1955) L’Elias “Maravillas”, professional de la gestió d’efectiu durant gairebé quatre dècades, fou un home entregat a la seva família i a les seves aficions: el patinatge, les motos i el bricolatge, entre d’altres. A nivell esportiu, dels 10 als 12 anys s’inicià al patinatge amb patins quads de corretja, amb els quals jugà a hoquei tradicional. Dels 18 als 25 anys s’aficionà a les motos de muntanya i corregué una desena de proves d’enduro com a federat. Durant aquells anys i fins l’any 1990, fou integrant del grup d’espectacles de màgia “Fils”, juntament amb el Màgic Andreu, Pedro Miró, Armando Badet i Xavier Tàpies, amb els quals participà en dues fires del teatre de Tàrrega i actuà a diverses discoteques. També dedicà força temps a la restauració de tres motos mítiques: ossa 125 “palillos” de 1954, una vespa primavera i una Montesa Impala.

Elias Ferreres

Fou l’any 1990, aprofitant que havia de comprar uns patins d’artístic a la seva filla, que trobà l’excusa perfecta per retrobar-se amb la seva afició juvenil. En aquella època, no era habitual trobar gent de la seva edat (35 anys) patinant pel carrer. Tanmateix, fou qüestió de poc temps que s’uní als patinadors del “Club Patins del Parc”, al Parc del Clot, on aprengué de manera autodidacta, tot perseguint i fent broma amb els nens que hi patinaven. L’any 1992 patí un accident on es trencà la tíbia i peroné que el retirà un any del patinatge. Arrel de la desaparició del club del Clot, decidí continuar patinant pel seu compte fins que, l’any 1994, s’uní al Club Patín les Planes, de l’Hospitalet de Llobregat, del qual passà a fer de tresorer fins la seva dissolució, l’any 2002.

Elias Ferreres

Continuà patinant pel seu compte fins que, el dimecres 11 de gener de 2012, es trobà pel carrer amb tres patinadors (Antonello d’Amato, Kim Bo i Andrea Botero) que el convidaren a assistir als entrenaments del grup APB Roller Speed. A partir d’aquell moment, es convertí en patinador habitual del Club i treballà molt activament per estendre la seva afició a més patinadors de Barcelona així com també en la fundació i gestió interna del Club Patí Barcelona.

Elias Ferreres

L’Elias assumí el càrrec de secretari del Club el maig de 2014.