Roller Marató de València 2015 – Crònica, fotos i vídeo

(Puedes utilizar la barra superior de esta página para cambiar de idioma de forma automática con Google)

El passat dissabte 20 de Juny vuit patinadors del Club Patí varem acostar-nos a un escenari diferent del que ens tenen acostumats a la Roller Marató de València 2015: el circuit Ricardo Tormo de Xest. La competició s’iniciava a les 17:00h amb un sol de tarda que feia justícia sobre els nostres cascs.

El circuit de Xest. Fotografia extreta de: www.cochesdevalencia.es

En comparació a les últimes maratons de València a les quals hem participat els últims anys, el nombre de patinadors participants va ser força més baix de l’habitual. Això també condicionava des d’un principi les expectatives de marca personal i de treball en equip. A la sortida era fonamental col·locar-se bé i no perdre el grup, molt més fonamental que en altres maratons. En cas de no aconseguir-ho, les opcions de recuperar posició eren molt escasses.

grup escapat

A menys de dos minuts de la sortida, si perdies aquest grup et quedaves sol… sota un sol de justícia. Fotografia extreta de CastellonPatina

En Sergi va aconseguir mantenir-se al grup de cap durant tota la marató i lluitar pels primers llocs de la classificació. Segons ens explicava ell i altres integrants del grup com l’Oscar (Nickys) o l’Enrique i la Bego (IKE), va ser una cursa molt estratègica, amb una sortida forta. Les lluites constants per anar a roda i evitar la posició de cap fins a la volta final van provocar baixades de ritme a partir de la segona volta i no van aconseguir superar en més de 5 minuts al segon grup perseguidor, al qual hi havia en Mateu, l’Eusebio i en Jose (TarracoPatina). Entre els dos últims patinadors hi havia una lluita interna molt interessant, mirant-se l’un a l’altre fins a l’sprint final.

Part del grup de cap al seu primer pas per meta. Fotografia de Gonzalo Mon.

El grup perseguidor, portat per Jaime Martín (Alboran) i Jesús Lazo (Zubia) va atrapar el Mateu a la sisena volta, que havia anat escapat amb el grup de cap que anava a la mitja marató, amb en Carlos Fuentes (Castalia) i el Pablo Lopez (Roller Lemons). A diferència del grup de cap, en aquest grup el Jaime i el Jesús no van baixar el ritme per obligar a fer relleus, de manera que el ritme va ser molt constant a costa del seu sacrifici personal. L’Ana Rodríguez (Rivas) també va fer algun relleu, cosa que li va proporcionar el respecte del grup però probablement li va costar perdre el segon lloc a la classificació M30 contra la Sandra Marmol (Castalia), que va ser més estratègica reservant-se per l’esprint final. En Mateu va poder donar alguns tímids relleus de mitja volta i al final es va escapar amb en Jaime, perseguint en Carlos Sanchez (Paiporta) que no havia fet cap relleu i va fer un canvi de ritme impossible, passant primer de grup per meta a 6 segons dels nostres dos perseguidors. L‘Eusebio va aconseguir passar en Jose a la recta final per ben poc.

1

El grup va atrapar el Mateu a l’inici de la sisena volta. Podeu veure en Carlos (CastellonPatina) a l’esquerra, descansant després d’acabar la mitja marató. Fotografia de Gonzalo Mon.

En Javi, amb les botes de marató mig descomposades, va despenjar-se aviat del grup on estava i va fer treball en equip amb en Pisto (Castelló) gairebé fins al final, sent el quart patinador del Club en passar per meta a la marató. En Josep va fer una mitja com s’esperava, amb una il·lusió enorme que ens transmet a tots per patinar i col·laborar (especialment amb les noies, en el seu cas), quedant primer de la seva categoria. La Núria, en Miquel i la Cris, que s’estrenaven en la seva primera marató, van aconseguir acabar-la després de patir força la calor durant, aproximadament, dues hores. Cal destacar que la Núria no les tenia totes i la vam mig enganyar per venir amb nosaltres i n’ha sortit encantada. En Miquel, que venia preparadíssim i molt mentalitzat i la Cris, que va començar amb alguna llaga als peus i va acabar amb algun tros de peu a les llagues. Els tres son els vertaders herois del Club i ens inspiren a tots amb el seu esforç!

11535664_10205933878040232_35249541452431016_n

Diferents premiats de la jornada, compartint fotografia amb el Josep, el nostre RRPP i guanyador de la mitja en màster 50. Fotografia de Mami Combat.

IMG_0765

El 50% de l’equip es va endur copa a casa. El 100% se sent orgullós de vestir aquests colors. Som l’equip que els altres equips voldrien ser.

Com que la marató era de tarda, aquesta vegada el Club va decidir posar un minibus amb xòfer a disposició dels patinadors. El viatge d’anada i tornada va ser molt tranquil i ja sabeu què diuen… el que passa al minibus, es queda al minibus.

IMG_0717

El bus era talla XXL. En Miquel fa, aproximadament, uns 5 metres d’alçada i aquí sembla un xaval de p3.

IMG_20150620_224558

“El que passa al minibus, es queda al minibus”.

Per veure la classificació i els temps, podeu visitar el nostre Palmarès.
Fotografies de: Miquel, Josep, Sergi, Mateu, CastellonPatina i Asier Arco

Si voleu veure el vídeo de la marató, aquí teniu el que ens ha passat Castellon Patina:

Aquí el vídeo sense editar del Pisto, amb la recta d’arribada.

Aquí el vídeo dels Rollers Lleida

Aquí el vídeo de Francisco Jiménez (Murban)