Mateu Capell – President

Mateu CapellMateu Capell (Barcelona, 1980). L’esport, en totes les seves dimensions, formes i modalitats, formà part de la seva vida des del primer dia. Començà a patinar a principis dels anys 1980 i, més endavant, s’incorporà a l’equip d’hoquei de l’escola (1992-1995). Durant aquella època, tot aprofitant l’onada Olímpica que transformà Barcelona en un referent esportiu mundial, començà a traslladar els seus aprenentatges sobre patins tradicionals també al carrer. Abans d’entrar a la universitat, participà en les primeres agrupacions de patinadors urbans que aparegueren a finals dels anys 1990. L’any 2008, en motiu del seu treball de recerca del doctorat, retornà a l’activitat associativa en patins per tal de recollir dades sobre la seva organització i funcionament. Fou així com s’incorporà a la primera trobada del grup APB Roller Speed (2011) i posà els seus coneixements tècnics al servei dels seus integrants. Enfocà el seu treball en assegurar entrenaments de qualitat i la projecció del grup a tots els nivells, fins al punt d’impulsar i liderar la fundació del Club Patí Barcelona, del qual en fou el primer president.

2014_05-CampCatalunya-131_RTC

Currículum en l’àmbit esportiu:

Es llicencià en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport (CAFE) a la Universitat Ramon Llull de Barcelona (URL) l’any 2005 i té el Diploma d’Estudis Avançats en Antropologia Social (URL) des de 2010. És Doctor en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport  per la URL l’any 2016. Treballà com a corrector del Cens d’Equipaments Esportius de Catalunya (2005). Entre el 2006 i el 2010 fou professor d’oposicions a Cicles Formatius de Grau Superior esportius de l’Acadèmia Blancafort i fou coautor de la Guia per a l’Avaluació de les Competències en CAFE de l’Agència de Qualitat Universitària de Catalunya (AQU). Des de l’any 2003 col·labora amb el Grup de Recerca i Innovació Sobre Esport i Societat de la URL. Com a investigador, s’especialitzà en l’anàlisi dels esports urbans i publicà diversos capítols de llibres i articles en revistes de referència de l’àmbit esportiu i social. Durant gairebé una dècada (2004-2013) fou el secretari tècnic de l’Observatori de Riscos Escolars (URL). Des de 2008 fins el 2015 fou responsable de programes de prevenció i d’intervenció social a través de l’esport i formador de formadors a la Fundació Esportsalus. Durant el període comprès entre l’any 2010 i 2013, redactà biografies de patinadors catalans i els articles corresponents a l’Esport Urbà i el Patinatge de l’Enciclopèdia Catalana de l’Esport. L’any 2012 formà part dels grups de discussió “Inclusió Social” i “Esport i Ciutat” del Pla Estratègic de l’Esport a Barcelona 2012- 2022 com a investigador independent. Actualment segueix col·laborant amb l’Ajuntament de Barcelona a la Taula de discussió dels Esports Urbans.
Des de 2014 és entrenador Nacional de Patinatge de Velocitat (Tècnic Superior de nivell III) titulat per la Real Federación Española de Patinaje.