Bases de la Nutrició Esportiva per a patinadors, amb la Dra. Carrillo

El dimarts 7 de novembre els socis del Club Patí vam organitzar a una sessió magistral sobre Nutrició esportiva, inclosa al programa de promoció del Patinatge Esportiu a la ciutat de Barcelona, que compta amb el suport de l’Institut Barcelona Esports. La sessió va ser elaborada i conduïda per la Dra. Elena Carrillo, professora de Nutrició i Activitat Física de la Universitat Ramon Llull, i va fer un repàs de les bases i els principis de la nutrició que tenen evidència científica.

A la sessió, la Dra. Carrillo va donar les bases d’una alimentació correcta i va trencar alguns mites en relació a la nutrició.

L’experta també ens va presentar els tres “plats de l’atleta”, recordant la necessitat d’una alimentació “personalitzada però amb una base universal, suficient, adequada i agradable“, tot “evitant els aliments processats i promocionant les dietes basades principalment en els vegetals i les tècniques simples de cuina“. Finalment, també ens va aportar informació molt útil per a resoldre les preguntes de què què menjar abans, durant i després d’una competició.

Els tres “plats de l’atleta” del Comitè Olímpic Nord-Americà i la Universitat de Colorado Springs.