Willem Saris

Willem SarisWillem Saris (Holanda, 1943)  Durant la seva juventut, jugà a la primera divisió holandesa d’hoquei herba, una de les més importants del món. També jugà a primera divisió holandesa de criquet. Malgrat no haver participat com a federat en campionats de patinatge de velocitat, va assistir a la majoria de tours de patinatge sobre gel que es poden organitzar a Holanda. El més prestigiós és el “Eleven cities tour”, que suma 200km en un sol dia. Com a anècdota sobre la seva participació en aquest campionat, amb 21 anys s’hi va presentar juntament amb 11.000 participants més, però el temps fou tan dolent que la policia els va haver de treure del gel i només 100 patinadors van poder-la acabar. Demostrant que mai és tard per millorar una marca personal, amb 40 anys va acabar aquesta cursa en 10 hores i, amb 50 anys, rebaixà el seu temps a 7 hores i 30 minuts.

Un cop a Barcelona, es passà al patinatge en línia i participà en diversos esdeveniments esportius com la marató de València i de Tarragona, així com també les 24h de Calafat de 2012. Arrel del seu gran entusiasme per aquest esport, assistí a la primera trobada del grup APB Roller Speed, on inicià la seva participació proactiva com a membre del que, més endavant, acabaria convertint-se en el Club Patí Barcelona, i en fou el primer Secretari. Les seves aportacions intel·lectuals en la gestació del Club foren tan importants i imprescindibles com les seves donacions econòmiques i la cessió d’espais per a diverses assemblees de socis i reunions informatives.

Willem Saris

Va estudiar Sociologia a la Universitat d’Utrecht i es doctorà en Ciències Socials per la Universitat d’Amsterdam el 1979. Aconseguí la càtedra en Ciències Polítiques el 1983, especialitzada en la metodologia de les ciències socials. Fou professor a la Universitat d’Amsterdam (1983-2006), l’Escola de Negocis ESADE (2005-2009), i la Universitat Pompeu Fabra (2009- 2013). Fou guanyador del Premi Descartes de Recerca (2005) i té el premi Helen Dinerman de l’Associació Mundial d’Investigació de l’Opinió Pública (WAPOR), en reconeixement a les seves contribucions per a tota la vida a la metodologia de la investigació de l’opinió pública. El 2011 rebé el grau de Doctor Honoris Causa per la Universitat de Debrecen, a Hongria. És membre fundador de l’European Survey Research Association (ESRA), de la qual en fou president (2005-2011). També fou subdirector del Research and Expertise Center of Survey Methodology (RECSM) de la Universitat Pompeu Fabra.

Willem Saris

Per raons personals i de salut, en Willem dimití del seu càrrec de Secretari i de la seva condició de soci durant el segon any de vida del Club (maig 2014).